Uzyskaj dostep do wszystkich treści!

Zaloguj się Nawiąż współpracę



Oświadczenia, Wyroki

Tu wykonasz badanie techniczne

Pojazdy

Wyposażanie skp

Wyposażenie warsztatów i ASO

Szkolenia

Prawo

Projekty aktów prawnych

Serwis informacyjny

Zasady techniki prawodawczej

 

Strategia działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych pojazdów oraz poprawienia ich jakości, wypracowana przez grupę roboczą powołaną w przedmiotowej sprawie

 

 

Załącznik do notatki z dnia 02.04.2013 roku

 

Lp.

Teza

Uzasadnienie

Poparcie dla tezy

Tryb wdrożenia

18.

Wprowadzenie stosownych zapisów w ustawie – Prawo o ruchu drogowym, uznający za przedsiębiorcę podmioty takie jak: szkoły kształcące w kierunku samochodowym, jednostki budżetowe i samorządowe, wojsko, policja.

Powyższa regulacja usankcjonuje te podmioty, które obecnie prowadzą SKP na zasadzie praw nabytych, a nie są przedsiębiorcami w rozumieniu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

Obecnie podmioty takie jak: szkoły kształcące w kierunku samochodowym, jednostki budżetowe i samorządowe, wojsko, policja, itp. Czyli jednostki, które nie są przedsiębiorcami w myśl ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, a które prowadzą stacje kontroli pojazdów, w większości przypadków będą mogły je prowadzić do dnia 31 grudnia 2015 roku, tj. do dnia, kiedy będzie obowiązywał przepis wynikający z art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 22 maja 2009 roku o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2009 r. nr 97, poz. 802). Po tej dacie jednostki takie nie będą mogły uzyskać poświadczenia Dyrektora TDT, w skutek czego będą one musiały zakończyć swoją działalność gospodarczą związaną prowadzenie stacji kontroli pojazdów i wykonywaniem badań technicznych pojazdów.

Poprawka sankcjonuje obecnie status quo – nie ma potrzeby odkładać tego w czasie. Wiele takich podmiotów uzyskało lub zamierza uzyskać fundusze unijne dla rozbudowy istniejących stacji. Brak pełnego i definitywnego uregulowania działania takich jednostek jest zasadniczo barierą dla ich rozwoju.

Dziewięć organizacji poparło zaproponowaną tezę. 1

 

 

 

Warszawa dnia 5 lutego 2014 roku.

 

Lp.

Teza

Propozycja wdrożenia tezy

18.

Wprowadzenie stosownych zapisów w ustawie – Prawo o ruchu drogowym, uznający za przedsiębiorcę podmioty takie jak: szkoły kształcące w kierunku samochodowym, jednostki budżetowe i samorządowe, wojsko, policja.

Dokonać modyfikacji zapisu art. 83 ust. 3 ustawy PORD, poprzez zamieszczenie zapisu, że za przedsiębiorcę należy rozumieć: przedsiębiorcę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, szkołę i centrum kształcenia praktycznego kształcące w zawodach związanych z naprawą i eksploatacją pojazdów samochodowych, jednostkę: organizacyjną służb podległych lub nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, ochrony przeciwpożarowej, wojskową, z zastrzeżeniem, że środki publiczne przekazywane na działalność podstawową podmiotów, nie mogą być wykorzystane w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów.

 

 

Komentarze: