Uzyskaj dostep do wszystkich treści!

Zaloguj się Nawiąż współpracę



Oświadczenia, Wyroki

Tu wykonasz badanie techniczne

Pojazdy

Wyposażanie skp

Wyposażenie warsztatów i ASO

Szkolenia

Prawo

Projekty aktów prawnych

Serwis informacyjny

Zasady techniki prawodawczej

 

Strategia działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych pojazdów oraz poprawienia ich jakości, wypracowana przez grupę roboczą powołaną w przedmiotowej sprawie

 

 

Załącznik do notatki z dnia 02.04.2013 roku

 

Lp.

Teza

Uzasadnienie

Poparcie dla tezy

Tryb wdrożenia

8.

Wprowadzenie zapisów w prawie nakładających na właściciela pojazdu sankcje z tytułu użytkowania pojazdu bez ważnych badań technicznych oraz odpowiedzialności posiadacza dowodu rejestracyjnego za stan techniczny pojazdu.

Wprowadzenie sankcji za nie dotrzymanie terminów PRD w związku z przejściem własności.

Celem tej propozycji jest zdyscyplinowanie właścicieli pojazdów do przedstawiania pojazdu w celu wykonania badania technicznego. Obecnie obowiązek wykonywania badań technicznych jest nagminnie łamany przez właścicieli pojazdów wobec braku jakichkolwiek sankcji z tego tytułu. Użytkownicy pojazdów nie czują się odpowiedzialni za stan techniczny pojazdów.

 

Zaproponowana teza jest powiązana z tezą nr 9 i 10.

 

Użytkownicy pojazdów są bezkarni za używanie samochodu, bez ważnych badań, oraz za brak zgłoszenia zmian do WK. W związku z powyższym uważają, że mogą robić dowolne przeróbki pojazdu bezkarnie.

Powinny zostać wskazane sankcje, jakie miałyby być nakładane na właściciela pojazdu. Należałoby również uwzględnić wprowadzenie sankcji w postaci punktów karnych i jednoznacznego zapisu w taryfikatorze mandatów za brak ważnego badania technicznego pojazdu.

Dziewięć organizacji zgłosiło poparcie propozycji. 1

 

 

 

Warszawa dnia 5 lutego 2014 roku.

 

Lp.

Teza

Propozycja wdrożenia tezy

8.

Wprowadzenie zapisów w prawie nakładających na właściciela pojazdu sankcje z tytułu użytkowania pojazdu bez ważnych badań technicznych oraz odpowiedzialności posiadacza dowodu rejestracyjnego za stan techniczny pojazdu.

Wprowadzenie sankcji za nie dotrzymanie terminów PORD w związku z przejściem własności.

Rozszerzyć zapisy art. 71 ust. 1 ustawy PORD, poprzez zamieszczenie stwierdzenia, iż dopuszczeniem pojazdu do ruchu jest dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe z ważnym kolejnym terminem następnego badania technicznego.

W art. 66 ustawy PORD dodać zapis nakładający na posiadacza dowodu rejestracyjnego pojazdu, odpowiedzialność za stan techniczny użytkowanego pojazdu.

 

 

Komentarze: