Oświadczenia, Wyroki
Tu wykonasz badanie techniczne
Pojazdy
Wyposażanie skp
Wyposażenie warsztatów i ASO
Szkolenia
Prawo
Projekty aktów prawnych
Serwis informacyjny
Zasady techniki prawodawczej
Szanowni Państwo,
Informujemy, że w następujących seminariach szkoleniowych wezmą udział przedstawiciele Ministerstwa Cyfryzacji:
- w Szczytnie (8 maja 2017 r.),
- w Warszawie (11 maja 2017 r.),
- w Kielcach (23 maja 2017 r.),
- w Toruniu (5 czerwca 2017 r.),
- w Gdańsku (6 czerwca 2017 r.).
Uczestnicy wszystkich 15 spotkań (w maju i czerwcu br.) otrzymają opinię prawną (10 stron) przedstawiającą argumentację determinującą uznanie badania technicznego za usługę w znaczeniu faktycznym i prawnym oraz inne dodatkowe materiały, w tym informację zawierającą wykaz wielu zmian w procedowanym projekcie ustawy – Prawo o ruchu drogowym, m.in.:
- umożliwienie pracownikom TDT rejestrowania przeprowadzanej kontroli na nośnikach audiowizualnych (tak skonstruowany przepis umożliwia nagrywanie pracy diagnostów podczas przeprowadzanych badań technicznych),
- wprowadzenie nowych badań dodatkowych pojazdu skierowanego przez starostę lub na wniosek jego właściciela,
- zmniejszenie kompetencji podstawowych SKP,
- zmniejszenie kompetencji okręgowych SKP,
- budowy Centrum Badawczych TDT,
- terminu okresowego badania technicznego i umieszczania go w dokumentach, - nadzoru nad SKP ze strony TDT w Warszawie,
- karania przedsiębiorców prowadzących SKP (do 10000zł) oraz diagnostów samochodowych (do 5000zł),
- umożliwienie podmiotom z innych krajów prowadzenia SKP w Polsce,
- umożliwienie przeprowadzania badań technicznych ciągników rolniczych i przyczep rolniczych poza SKP,
- uzupełnienia posiadanych uprawnień przez diagnostów samochodowych.
W projekcie ustawy - Prawo o ruchu drogowym z 13 marca 2017 r. proponowanych zmian jest znacznie więcej, będą szczegółowo przedstawione podczas wszystkich spotkań.
czytaj - Seminaria szkoleniowe 2017 r.
NIK o dopuszczeniu pojazdów do ruchu drogowego, w tym o nadzorze nad SKP i diagnostach samochodowych.
Zapraszam do wzięcia udziału w kolejnej edycji seminariów szkoleniowych pod nazwą:
„Działalność Stacji Kontroli Pojazdów i praca diagnostów samochodowych w świetle obowiązujących przepisów i nadchodzących zmian”
czytaj - Seminaria szkoleniowe 2017 r.
Informujemy, że na stronie Rządowego Centrum Legislacji został zamieszczony najnowszy projekt (z dnia 13.03.2017 r.) ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw. Wcześniejszy projekt z dnia 30.09.2016 r. dotyczący wdrożenia dyrektywy 2014/45/UE był przez nas omawiany podczas ubiegłorocznych jesiennych spotkań z diagnostami i urzędnikami i zakładał wiele kontrowersyjnych rozwiązań. Ponadto na stronie RCL została zamieszczona tabela uwag zgłoszonych, w ramach uzgodnień międzyresortowych, natomiast 20 marca br. w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju odbędzie się konferencja uzgodnieniowa.
Wg. najnowszego projektu badanie techniczne przeprowadza się:
1) w podstawowej stacji kontroli pojazdów,
2) w okręgowej stacji kontroli pojazdów,
3) w Centrum Badawczym Transportowego Dozoru Technicznego.
Zapraszamy zatem do zapoznania się z projektem oraz z tabelą uwag.
Opinia prawna z dnia 01 marca 2017 r. w sprawie prawnego charakteru badania technicznego - analiza badania technicznego jako usługi.
Dostęp dla użytkowników zarejestrowanych.
Zapraszamy do zapoznania się z opracowaną opinią w sprawie zatrzymywania dowodów rejestracyjnych pojazdów służących do przewozu dłużyc, której celem jest udzielenie odpowiedzi na następujące pytanie: Czy pojazdy służące do przewozu długich ładunków (np. dłużyc, rur), które to pojazdy w czasie ruchu nie są doczepione do pojazdu ciągnącego, lecz są z nim połączone tylko za pomocą ładunku mogą być dopuszczone do ruchu po drogach publicznych w Polsce?
Opinia zawiera odpowiedź na postawione pytanie, uzasadnienie oraz rozwiązanie zaistniałego problemu. Postanowiliśmy udostępnić opinię wszystkim zainteresowanym stronom, w celu dążenia do zmiany przepisów, które obecnie godzą w Polskich przewoźników oraz narażają diagnostów samochodowych i urzędników na konsekwencje prawne.
Reportaż - Dyskryminacja polskiego transportu drogowego w UE.
Kto odpowiada za niewłaściwe działanie programu na stacji kontroli pojazdów?
Wyrok w przedmiocie cofnięcia uprawnień diagnosty do wykonywania badań technicznych pojazdów.
Opinia prawna z dnia 26 września 2016 r. w sprawie przeprowadzanych zmian konstrukcyjnych w pojazdach w kontekście ewentualnego wymagania przez diagnostę samochodowego stosownego dokumentu wydanego przez jednostkę uprawnioną w związku z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 6 maja 2016 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 858).
Dostęp dla użytkowników zarejestrowanych.
Opinia prawna z dnia 19 grudnia 2016 r. w sprawie dokumentowania dokonania zmian konstrukcyjnych w pojeździe...
Dostęp dla użytkowników zarejestrowanych.
Propozycje zapisów dotyczące obszaru badań technicznych pojazdu w odniesieniu do projektu ustawy o zmianie ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm. ) z dnia 30 września 2016 r. i 2 stycznia 2017 r.