Uzyskaj dostep do wszystkich treści!

Zaloguj się Nawiąż współpracę



Oświadczenia, Wyroki

Tu wykonasz badanie techniczne

Pojazdy

Wyposażanie skp

Wyposażenie warsztatów i ASO

Szkolenia

Prawo

Projekty aktów prawnych

Serwis informacyjny

Zasady techniki prawodawczej

 


  

Karta zgłoszeniowa do pobrania - PDF

Pismo do pobrania - PDF 

 


 

Seminarium szkoleniowe  2 lipca 2016 r.

 


 

 

22 czerwca 2016 r.

Informacja dodatkowa:

 

Podczas seminarium dodatkowo omówimy najnowsze najistotniejsze zmiany przepisów opublikowane w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 6 maja 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. poz.858/2016).

 

W wymienionym akcie wykonawczym wprowadzono wiele zmian, między innymi w zakresie:

 

1) Badań technicznych po dokonanych zmianach konstrukcyjnych,

2) Pojazdu przystosowanego do ciągnięcia przyczepy oraz przyczepy w kontekście urządzenia sprzęgającego,

3) Zadymienia spalin w kontekście tabliczki znamionowej,

4) Czterokołowców w odniesieniu do mocy silnika,

5) Przewozu pasażera niepełnosprawnego na wózku inwalidzkim w autobusie,

6) Badania technicznego taksówki,

7) Badania technicznego nauki jazdy w odniesieniu do ogumionego koła zapasowego w ciągniku rolniczym,

8) Badania technicznego ciągnika rolniczego T5, a zastrzeżenie w odniesieniu do prędkości,

9) Badania technicznego motoroweru.

 

Przypominamy, iż wiele zmian wchodzi w życie z dniem 1.07.2016 r.

 

W związku z powyższym planowany czas zakończenia seminarium wydłuży się do godz. 16.30.

 


  

Krosno, dnia 08 czerwca 2016 r.

  

 Stacje Kontroli Pojazdów,

Rzeczoznawcy wg. rozdzielnika

 

 

Seminarium szkoleniowe - 2 lipca 2016 r.

Uniwersytet Technologiczno – Humanistyczny w Radomiu

 

Podjęliśmy decyzję o organizacji jeszcze jednego spotkania z powodu licznych telefonów w związku z pismem rozesłanym ze strony Ministerstwa Cyfryzacji Departamentu Ewidencji Państwowych.

 

Podczas zorganizowanych seminariów szkoleniowych w kwietniu i maju uczestniczyło ponad 600 osób. Omawiane były bardzo ważne zagadnienia związane z prawidłowym przeprowadzaniem oraz dokumentowaniem badań technicznych pojazdów. Prezentacje między innymi zawierają wyjaśnienia ze strony rządowej (np. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, Ministerstwo Finansów). Istotny jest temat dotyczący zmiany sposobu karania diagnostów samochodowych - stosowna prezentacja została omówiona także podczas III Kongresu Ekspertów Samochodowych w dniu 21 maja 2016 r. w Radomiu. Szczegółowo omawialiśmy techniczne aspekty wdrożenia projektu Integracja SKP z CEPIK 2.0. Uważamy, że diagnosta samochodowy powinien należycie wykonywać swoją pracę, natomiast wszelkie techniczne kwestie związane z komunikacją pomiędzy SKP a CEPiK od 1 stycznia 2017 r. powinny zostać idealnie dopracowane. Jest to niezmiernie istotne, z uwagi na fakt, iż właściciel (posiadacz) pojazdu przedstawia pojazd do badania technicznego w konkretnym celu – sprawdzenie pojazdu przez diagnostę samochodowego, a następnie wyznaczenie kolejnego terminu okresowego badania technicznego w sytuacji, gdy pojazd jest sprawny. Jakiekolwiek problemy w komunikacji pomiędzy SKP a CEPiK będą zatem negatywnie odbierane przez osoby przedstawiające pojazdy do badań technicznych.

 

W związku z powyższym zapraszamy do uczestnictwa w seminarium szkoleniowym, które odbędzie się dnia 2 lipca br. na Uniwersytecie Technologiczno – Humanistycznym w Radomiu, organizowanym przy współudziale firm uczestniczących w posiedzeniach w Ministerstwie Cyfryzacji związanych z wdrożeniem CEPIK 2.0 - „SUNRISE” P.H.U. Grzegorz Krzemieniecki z Łodzi oraz BPG Maxine Gawron z Toszka. W seminariach prelegentem będzie również Wiceprzewodniczący Krajowej Sekcji Samochodowej SITK RP - Krajowy Konsultant ds. Stacji Kontroli Pojazdów inż. Artur Sałata.

 

Podczas seminariów szkoleniowych planujemy omówić następujące zagadnienia:

  1. Techniczne aspekty wdrożenia projektu Integracja SKP z CEPIK 2.0, w tym:
    1. uwagi zgłoszone w styczniu i lutym br. do Biura Projektu CEPiK 2.0 Departamentu Ewidencji Państwowych Ministerstwa Cyfryzacji.
    2. jak przygotować stację kontroli pojazdów do komunikacji z CEP (Centralna Ewidencja Pojazdów) w zakresie podłączenia do Środowiska Integracyjnego za pomocą zestawionego tunelu VPN (Virtual Private Network).
  2. Najnowsze zmiany przepisów związanych z przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów.
  3. Przeprowadzanie kontroli w oparciu o sporządzoną opinię prawną w grudniu 2015 r., która zawiera 30 stron. Radca prawny udzielił odpowiedzi na 18 pytań w sprawach, które mogą wystąpić podczas kontroli stacji kontroli pojazdów.
  4. Badanie techniczne pojazdu służącego do przewozu innych pojazdów (typu Lohra), w kontekście podlegania pod UDT. - zagadnienie omówimy w oparciu o obowiązujące regulacje prawne oraz wymianę korespondencji z UDT.
  5. Przeprowadzanie pomiaru emisji zadymienia spalin w pojazdach (w tym również w ciągnikach rolniczych) w kontekście prowadzonych kontroli zadymienia spalin przez organy kontroli ruchu drogowego – zagadnienie omówimy w oparciu o sporządzoną opinię.
  6. Pojazdy zasilane gazem a bezpieczeństwo diagnosty samochodowego - zagadnienie omówimy w oparciu o wymianę korespondencji z Państwową Inspekcją Pracy oraz w oparciu o opinię TDT w Warszawie.
  7. Przedstawienie naszych działań w zakresie dążenia do waloryzacji opłat za badania techniczne pojazdów i zmiany przepisów.
  8. Czytelne wypełnianie pokwitowań za zatrzymany dowód rejestracyjny w oparciu o wymianę korespondencji pomiędzy naszym Stowarzyszeniem a Komendą Główną Policji.
  9. Pobieranie opłat przed badaniem technicznym i wyznaczanie terminów płatności, które mają wejść w życie 1 stycznia 2017 roku oraz planowane kontrole podmiotów prowadzących stacje kontroli pojazdów - zagadnienie omówimy w oparciu o wyjaśnienia Ministerstwa Finansów, które zostały skierowane do naszego Stowarzyszenia.
  10. Przeprowadzenie dodatkowego badania technicznego pojazdu bez tablic – dotyczy ustalenia danych technicznych.

 

Jednocześnie informujemy, że do wzięcia udziału w planowanych seminariach szkoleniowych zostali zaproszeni przedstawiciele Urzędów Miast i Starostw Powiatowych.

 

Koszt uczestnictwa w seminarium szkoleniowym wynosi:

  • 299 zł brutto od osoby.
  • 270 zł brutto od osoby, w sytuacji, gdy w seminarium szkoleniowym uczestniczą 2 osoby skierowane przez jednego pracodawcę,
  • 240 zł brutto od osoby, w sytuacji, gdy w seminarium szkoleniowym uczestniczą 3 lub więcej osób skierowanych przez jednego pracodawcę.

Cena obejmuje: udział w seminarium szkoleniowym i lunch. Koszty dojazdu pokrywa uczestnik. Udział w seminarium szkoleniowym dla dwóch osób zgłoszonych przez podmiot prowadzący stację kontroli pojazdów i posiadający zawartą umowę o współpracy z SITK RP Oddział w Krośnie jest bezpłatny. Każdy uczestnik otrzyma komplet materiałów szkoleniowych.

 

 

Wśród uczestników rozlosowane będą upominki. Kartę zgłoszeniową należy przesłać pocztą, mailem lub faxem w terminie do 28.06.2016 r. Każdy uczestnik seminarium szkoleniowego powinien posiadać dokument tożsamości do okazania podczas rejestracji. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania wyznaczonego spotkania, na które zapisali się jego uczestnicy bez podania przyczyny. Ponadto informujemy, że podmioty korzystające od wielu lat z naszych przekazów nie poniosły żadnej szkody i nie nastąpiło ich wykluczenie z tytułu wykonywania zawodu lub prowadzenia działalności gospodarczej.

 

Rejestracja uczestników od godz. 8:15 – Planowane zakończenie spotkania ok. godz. 15:30.

Wpłaty należy dokonać przed spotkaniem na konto: 94 1020 2964 0000 6702 0065 9177